KENCING KOTOR SEMASA HAMIL




Apa Tu Kencing Kotor??

Urinary Tract Infection (UTI) atau jangkitan sahaja. Jankitan kuman di bahagian saluran kencing atau dipanggil "Kencing Kotor".Apa sebab nya ya?Sebab nya jangkitan kuman yang melibatkan pundi kencing, ginjal, Salur kencing Uterus dan juga salur kencing Urethra.





Hurmm patutlah sakit sangat masa nak buang air kecil...Semua Salur Kencing terlibat..Ureterus..




APAKAH TANDA DAN GEJALA KENCING KOTOR NI??


Bagi yang tidak pernah kena mesti anda tertanya - tanya kan?Jadi macamana nak tahu ia nya terbakar..pedih..dan rasa alur air kencing tu daripada sebelum hendak keluar sampailah ianya keluar..Fuuh seksa sungguh rasanya..terasa bagai jauh sangat perjalannnya tu..


Atau anda yang kerap rasa hendak buang air kecil tetapi gagal untuk keluarkan air kencing yang banyak..atau pun keluar juga..tetapi di dalam kuantiti yang sedikit..Ini disebabkan oleh pundi yang megalami radang ianya lebih sensitif.Tak pernah pun lagi pundi kencing nya tetapi otak sudah menghantar signal penuh dan terasa nak buang air kecil lagi..Oleh itu kesannya, anda akan keluar dan masuk bilik air berapa kali di dalam satu hari tu..Tidak kurang juga ada yang mengadu, air kencing ada darah, berkabut atau berbau busuk.


Lagi seksa kalau kita sentiasa rasa tidak selesa di bahagian abdomen ataupun sakit ketika hendak melakukan hubungan seks.

Dan lagi teruk jika ianya diiringi dengan demam serta rasa seram sejuk.
Ada juga yang perssan pun yang mereka ada kencing kotor ni..Bagi wanita yang tidak hamil pula ianya lebih mudah untuk dirawat.


Kesan Jika Kencing Kotor Tidak Dirawat

Bagaimana jika wanita yang kena Kencing Kotor ni?
Apa jadi jika Kencing Kotor tak dirawat? Jangkitan boleh merebak ke buah pinggang dan "terjadinya bauh pinggang yang rosak" dan bukan itu saja ..yang paling teruk kuman boleh merebak ke semua saluran darah dan boleh membawa maut.
Bagaimana dengan bayi anda?
Berkemungkinan juga anda akn bersalin awal & melahirkan bayi Pra-matang ..Nak menjaga bayi Pra Matang bukanlah senang ya..
Atau pun bayi anda berisiko ada berat badan yang rendah.Jadi ibu mengandung tolong jangan abaikan perkara ini jika anda mengalami Kencing Kotor.


Kenapa Ibu Mengandung Mudah mendapat Jangkitan??

Perubahan hormon menyebabkan otot-otot kekuatan salur kencing semakin lemah, merenggang, jadi ini melambatkan pergerakan air kencing , rahim membesar, ianya akn menolak dari luar pergerakan air kencing menjadi lebih lambat. Otot pada pundi kencing tak dapat mengeluarkan air kencing kesemua yang disimpan.
"Wanita hamil air kencingnya keluar lebih biasa dan lebih banyak mengandungi kandungan gula.Ini disebabkan perubahan hormon dan mudah mendapat jangkitan.


Cara Menanganinya??

Segera dapatkan rawatan dan berjumpa dengan doktor...Jika anda telah disahkan ada kuman dalam air kencing, maka doktor akan berikan antibiotik yang selamat untuk ibu mengandung. Minumlah air dengan kuntiti yang banyak supaya anda merasa hendak kerap kencing dan kuman dapat dikeluarkan dari pundi kencing.


Cara Pencegahan??

Minum lebih banyak cecair, sekurang-kurangnya 10 gelas air masak, sehingga air kencing benar-benar jernih, jika air kencing masih berwarna kuning pekat, bermakna badan anda masih kekurangan air.
Ada juga antara kita mudah kena penyakit kencing kotor, bukan orang hamil saja yang mudah kena malah orang yang tak hamil pun mudah terkena kencing kotor ni
.Jadi kena penting ya jangan tahan -tahan jika ingin membuang air kecil...jika tidak mudah terkena jangkitan..Amalkan makan dadh setiap hari sebab dadih mengandungi Lactobacilus Acidophilus yang dapat membentuk persekitaran yang berasid dan dapat mencegah pembiakan bakteria yang tidak diperlukan.
Jadi jangan suka tahan untuk buang air kecil bersegeralah buang air kecil jika anda terasa hendak membuang air kecil.Perbuatan menahan air kencing menaggalakkan pembiakan bakteria.
Jadi amalkan kebersihan terutamanya wanita supaya tidak merebak di kawasan dubur ke uretra.Aktiviti-aktiviti seperti berbasikal, menunggang kuda, menunggang motosikal dan mengembara bagi wanita yang sentiasa aktif harus dielakkan.
Pilih lah pakaian fabrik yang diperbuat darpada kapas dan pakaian hendaklah longgar. Elakkan memakai pakaian yang ketat dan stokin nilon sebab ia menyerap haba dan kelembapan.Mandi buih, Sabun pewangi, pencuci wanita, deodoran, tampon dan napkin harus dielakkan.Jangan lupa..."buang air kecil sebelum dan selepas melakukan hubungan seks".
Mandi dengan air pancuran bukan air dalam kolam mandi, maksud situ jangan suka berendam dalam tab masa hamil ni yea...


Set Suppliment yang sesuai





Ni ialah set kencing kotoryang boleh anda cuba daripada produk Shaklee dan semestinya ia diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi.

GARLIC - Bertindak sebagai antibiotik secara semulajadi
VITAMIN C PLUS - Meningkatkan sistem imunisasi
OSTEMATRIX - Membantu proses penyimpan dan pelepasan sesetengah hormon.

Membantu perkembangan tubuh badan yang normal, membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf.


Jom kita baca testimoni di bawah...



Selamat tak set di atas untuk ibu mengandung..?
Yea...janganlh risau..2 daripada produk dalam set kencing kotor ni memang di dalam set hamil.
Anda diberi konsultansi dan cara makan yang betul jika sekiranya anda membeli set ini darpada saya.Jadi apa-apa masalah janganlah simpan lama-lama yea..kasihanilah bayi anda semua...dan fikirkanlah kesannya pada diri anda dan juga jangan jadi macam kes seperti di bawah ni...




Roziliana Rahim
contact/whatsapp
019 297 0796
SID di Damansara, Puchong, Sungai Buloh, Selayang dan kawasan sekitar dengan nya.
Pengeposan di seluruh Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

3 Produk Untuk Mengelakkan Rahim Jatuh secara selamat.

PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN TTDI, DAMANSARA PERDANA, KOTA DAMANSARA, BANDAR UTAMA, SG BULOH, DAMANSARA UTAMA, PUCHONG, SELAYANG, KEPONG, DAN KAWASAN SEKITARNYA.